torsdag 10 april 2014

Ja ok de blir inte varje dag....

God morgon!

hur många av er filmar era undulater ?
jag gör det i stort sätt varje dag! nä vi äntligen har en videokamera som fungerar! jag kan ju inte välja när de flyger runt, utan jag filmar mot där det är mest. Och även perioder då det är inne i buren :)
De är så söta mot varandra! gillar att retas och busa... Blåbärsris är de bästa de vet!
och igår när jag satt in Citronmeliss igen så va lilla Sky på de med en gång, och senare va de borta! lite låg på golvet, men mestadels va de uppätet! och hon va grön vid näbben! Avslöjad :D

Tyvärr måste jag ha dem i ett rum bara! så det blir i dottern rum, dels för att vi vill minska risken att de skulle rymma, då sonen öppnar fönster och balkongdörr.. Inte varje dag, men en dag kan olyckan vara framme, och de vill jag inte vara med om ! visst han går in i storasysters rum ibland, men de brukar vara mörkt i hallen så då stannar de inne i hennes rum i alla fall!
Har haft de ute i lägenheten, när jag vart själv, men vågar inte för ofta då de inte ska vänja sej och kanske rymmer en dag han öppnar.... :/

Sky och Snow gillar varandra mycket, de märker man. de är köpta vid samma tillfälle, på samma ställe. men de hänger inte efter varandra hela tiden.
Snow busar även en del med de andra... ;) småretas lite..

Playn och Mini är ff goda vänner och tvättar varandra mycket i perioder.

De låter som det är uppdelade, men riktigt så illa är de inte... ;)
Sky gillar Twizt väldigt mycket och följer efter henne. Hon ser enkelt upp till henne. och de fungerar super bra tillsammans :D
Så som Snow följer efter Chilli och gillar honom, så om man ska se de så, så är Chilli lite av en ledare !? om dessa nu har ledare.

Vi vill häcka Chilli och Twist.
de står under uppmatning, och är sååå gosiga mot varandra, samma som de va i början och medans Playn och Mini satt i egen bur, även när de va i samma, men då va Twizt mer på sin vakt. Hon är de ff, men inte på samma sätt, men hon hajar till så fort något låter! lite synd då hon lätt blir störd...
Men vi skall nog ta och flytta ut de 2 i vardagsrummet, ( då kommer min sambo bli mindre glad, men det är nog mest för att de kommer bli mycket fjädrar... men det är lätt att dammsuga upp... de jobbigaste är bara att vi måste ta bort en bokhylla för att få plats med dem :D
men där skall de stå fiskar i framtiden, så de kommer nog att gå bra :) bara man vet vart man skall göra av de som är först :D
men bilder kommer när de kommer något nytt :D

Nä nu måste jag ta itu med ungarna som skall till skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar