onsdag 16 april 2014

Mini i transportburen....

 
Ja i natt vaknade jag , av va jag tyckte ingen anledning, men de dröjde inte länge förs än jag hörde hur både fåglarna i v-rummet och i dotterns rum flaxade omkring. Undra om de har med månen att göra ? va ju fullmåne natten till igår, ... men då sov de ?!
men i natt va de svårt att få de lugna...

och i morse när jag kollade till de i sovrummet, så såg jag att Mini va "blodig" ovanför vaxhuden. blev så klart orolig och skulle fånga in för att se vad som hänt, men då lossnade stjärtfjädrarna!!!!! och jag lovar att jag inte höll hårt.
har försökt att fånga in fåglar förut och de har lixom smitit då har man hållt hårdare men de sitter kvar. denna gången hade jag knappt något grepp om honom ( annars hade han ju varit kvar ) men de lossnade.... :( de va inte EN som lossnade, de va 3-5 st, minns inte för jag blev så rädd... och inget ljud kom ifrån honom heller, annars gör de väl ont om de får dem avdragna!? antar jag!
men fick tag i honom och in i badrummet för att se om jag kunde se något sår eller liknande, men med lite vatten på fingret hittade jag inget mer blod, utan bara de lilla torkade som va i pannan...

men satt Mini i transportburen för att kunna hålla koll på honom. Han satt still nästan en halvtimme på samma ställe innan han började röra på sej. och har ropat / svarat på de andra, klättrat omkring och smakar nu på maten, tror att jag kommer vara så pass elak att jag har honom här i dag för att se så att han inte bli sämre.
nu sitter han bredvid mej på bordet och rör sej faktiskt en del.

Man blir lätt orolig för de små liven.
nu tror och hoppas jag att Minis stjärtfjädrar kommer växa ut igen... Men så klart är man orolig för att de inte skall hända....

han har suttit och flåsat lite som att han va jätte rädd....
nu börjar han äta på alspånet....;) ja, vi får se hur de blir under dagen.



svårt med bild, då gallret tar mycket av blixten...
men lilla Mini i egen bur idag!
;(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar