tisdag 1 april 2014

Nu börjar jag bli elak ;)

Börjar med att berätta om igår när de skulle in i buren, alla va inne å jag skulle stänga, men när jag väl klev in flög Playn ut... den lilla busen... så jag stängde för han vägrade komma...
efter ett tag kom jag in i gen och öppnade för honom för att se om han ville komma in... han tvekade lite, men tillslut så flög han in.
och då måste jag bara nämna att de inte är tama än.
mer än att de kan komma flygande till handen om jag har frön i den :) men de tycker jag är bra nog än så länge, de kommer bli mer tama om de vill :)

- - - -

Nu ska vi få våra små att äta grönsaker, så nu tar vi bort annan mat, för nu ska de äta sådant:)
Började igår kväll. och max i 2 dagar. är osäker på om jag vill "pina" dem så länge, men får hur deras allmäntillstånd är.
så nu ska här städas i buren så de inte hittar annat gott på golvet från igår :) hörde att de va runt där, så antar att de ätit de lilla som låg där...
men de måste ju äta grönsaker.
då är frågan om de kommer fortsätta äta de nyttiga sedan efter att de fått frön också? men de hoppas vi!

när dottern öppnade idag tror jag de stannade kvar inne i buren!?
för när jag kom hem flög bara Sky ut... efter en liten stund flög hon in igen, och en timme senare va de bara Chilli som va ute....

Men annars tror jag inte de varit ute något...

Nu kommer de bara bilder på Sky, och så lilla Twizt som är med Sky på sista bilden :)




Något som förvånar mej är att tjejerna går jätte bra ihop. Trodde de skulle bli massa bråk mellan dem, men det är killarna som gnabbas om det är något.
Så Twizt och Sky är nog bra vänner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar